Tuesday, October 18, 2011

Nuha with her CD!!

Saja untuk cuci mata yang mengantuk ni..hehe..Nuha sangat suka pakai CD..Lagi2 bila shower time!!Biasanya saya akan tanggalkan semua benda yang melekat di badan dia kecuali CD..Bila macam tu, Nuha secara spontannya akan senyum dan bebel sorang2..Pastu menggeliat sana sini..Dia memang suka ditogelkan.hahah..Dia tau yang dia akan direndam kejap lagi.haha..Take a look!..



Nuha in Bamboolite CD (Proudly Malaysia brand!)




Nuha in MyEcoNappy CD. (Proudly Malaysia brand.)




Nuha in Autumnz CD.(Proudly Malaysia brand.)




Nuha in Lunatots CD (Proudly Malaysia brand.)




Nuha in Rainbow BB CD. Very cheap!And the performance superb!Try la kawan2..




Nuha in MyEcoNappy..Agak besar untuk Nuha. Tapi bleh reserve bila dia besar sikit nanti.




Nuha in Rumparooz..The best CD saya ada. Yang ni brand US. Tapi beli time clearance sale.hehe. Jimat2.



Untuk kawan2 yang baru nak ber'CD'ing..boleh try beli 2 keping dulu..Walaupun murah, jangan silap ye. Performance CD itu pun sangat bagus!! Awal2 dulu saya beli CD Autumnz..RM32/pcs..beli 2 keping je dulu. Try pakai..Alhamdulillah.Setakat ni tak pernah bocor..walaupun material dia tak se'best' yang import punya kan. Tapi, dia setanding yang import tu.hehe. Berbaloi baloi!!

Ok. Kalau kawan2 terpikat dengan gambar Nuha ber'CD'ing tu..Boleh dapatkan CD dari banyak tempat. Sini saya list kan website atau blog yang selalu saya beli atau cuci mata..hehe..Check it out!! >>

  1. www.lunatots.com
  2. www.onebabyworld.com
  3. Facebook - MommyIka AndKiddos
  4. www.bummiakids.blogspot.com
  5. www.tinytapir.com

Kawan2 juga boleh dapat macam2 info tentang CD ni lebih lanjut dekat sini >> www.clothdiapermalaysia.com.

Dekat website ini akan diterangkan tentang :

  1. Bagaimana nak mulakan pemakaian CD. Berapa CD diperlukan.
  2. Apa barang2 keperluan lain yang perlu ada untuk ber'CD'.
  3. Macam mana nak basuh CD especially yang terkena poo~..hehe.
  4. Macam mana nak prewash CD yang baru. Semua CD baru perlu dicuci sebanyak 3-4 cycle lengkap (basuh-sidai-kering dan berulang sebanyak 3-4 kali). Kenapa kena prewash? Baca detail kat website tu ye.hehe.
  5. Ape jenis sabun yang sesuai untuk cuci CD.
  6. Apa cara terbaik untuk jemur CD.
  7. Cara elakkan kebocoran CD. Kenapa boleh bocor.
  8. Jenis2 CD..Ha,CD memang banyak jenis..
  9. Klik kat sini ye.hehe. cloth diaper for beginners

So, kawan2 jangan la pening pikir semua tu..Baca dulu artikel tu. Beli 1 atau 2 keping CD. Try guna dan ikut apa yang diterangkan. Soon, saya akan terangkan sikit2 tentang CD ni dan saya share kan pengalaman saya pakaikan CD ni pada Nuha.

Untuk newborn baby agak rumit sikit sebab newborn kerap poo. Dan poo dia agak sticky.So, untuk lebih mudah. Pakaikan CD apabila baby kurang poo..Saya start ber'CD' time Nuha genap 1 bulan..Masa tu saya dah boleh bangun sikit2. Luka operation pun dah tertutup. Tapi, tak la renyah sangat. Takut jahitan terbuka untuk kali ke-2..hehe.

Important thing is, saya sangat2 suka cloth diapering!!Even kena cuci-sidai-kemas, saya enjoy buat tu semua. Saya dapat rasa how be a mummy time zaman dulu2 tapi moden style. That's why i really love do Breastfeeding + Cloth Diapering + Babywearing!! 

Bila anak2 dah besar, mesti kita rindu time ni..Saya tak nak miss this moment because it last for 3 years only..Really rugi kalau tak ambil peluang ni tau.hehe..

Must enjoy in your life. Luv..







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...