Wednesday, October 12, 2011

My Lovely PB

Hari yang sangat2 saya nantikan adalah..sesi pemakaian PB! (Corset Premium Beautiful). Kenapa? Hehe..sebab saya tak sabar nak back to my shape..2 bulan kena tunggu. Hari2 asyik tengok jek PB tu. Geram!Sebab tak boleh pakai selagi tak cukup 2 bulan selepas bersalin.hehe (orang operate kena sabar kn).

Ape yang best sangat dengan PB ni? Em, macam2..kalau explain mesti korang semua pun teruja nak beli dan pakai. Macam saya la..Hari ke-53 selepas pantang dah sibuk nak pakai. Check scar operation macam ok je. So, apa lagi. Saya pun sarung je lah.hehe.Memang best sangat!!Walaupun time nak pakai girdle tu agak tight,tapi bila dah siap memang puas hati. Semuanya TERLETAK ok..hehe.


Fullset of Premium Beautiful



Long Bra



Girdle




Waist Napper

Ngam2 dengan badan. So, sesiapa yang berminat nak beli PB ni mesti bagi ukuran yang betul. Baru best dan berbaloi pakai tau. Kalau tak rugi..Unless, selepas beberapa tahun pakai tiba2 saiz badan dah susut dengan banyaknya, so terpaksa la let go PB ni dan beli lah PB yang baru.hehe.

Seronok pakai PB ni. Rasa confident je. Tak risau kalau pakai baju T-shirt tu ternampak lebihan lemak2 ke atau pakai baju kurung time kena tiup angin tu kan..Fewww!seksi lah jugak kalau nampak perut yang muncit itu.haha. Semua yang testimonial rasa dan ape yang dinyatakan tentang kelebihan tu memang betul. 

Sebab saya dah rasa satu daripadanya iaitu..hari 1st pakai waist napper tu saya guna pencangkuk yang terbesar sekali.(hujung sekali.Mean, ngam2 dengan ukuran yang diberi lah kan). Hari ke-2..Eh, longgar dah. So, guna la pencangkuk yang kedua..Terpikir sekejap. Kenapa longgar eh. Tali tak ketat ke?Tapi tak de adjust pape pun..So, abaikan je..Terus pakai seharian. Then, esoknya pakai. Sekali lagi. Eh, apsal longgar lagi? Nasib ada 3line pencangkuk. So,pencangkuk yang terakhir la saya guna. Then terpikir sekejap..Wah, perut saya dah susut la. Cepat betul!! Baru 4 hari.Memang tak caya. Tapi suka!!hehe..(suka sebab faham2 saja la orang operation sedikit muncit.hehe)

Then, perkara yang ke-2 saya notice adalah..hari ke-2 saya guna pergi office. Sesi pumping susu jam 9pagi..Curi2 masa sekejap.hehe. Ngam2 10minit pump, sy pun campurkan kedua2 botol jadi 1 botol. Eh, 4oz?Wah..sangat excited! Maklum la selama berpantang selalu dapat 2oz jek kedua2 belah breast. Kali ni dapat 4oz.memang seronok la kan. Lagi saya excited nak pakai PB. Tambah2 nak pump pun senang sebb guna Medela Freestyle..Kiranya power pumping pun membantu penghasilan susu jugak lah kan. Tapi, sy sangat suka PB!hehe..

Jiran saya yang dah lama tak borak dengan saya pun tak sangka saya baru lepas bersalin hari tu. Eh, bukan kamu baru lepas bersalin ke syikin? Slim je badan. Lemak2 pun tak da?Diet ke kamu? Saya pun tersenyum2 malu la depan kawan2 dia.hehe..Wee..happy sebenarnya!hehe.

Hari 1st guna, agak kekok lagi2 time pergi toilet. Sebab sy pakai fullset kan. So, terkial2 jugak la sebab ketat. Tapi, lama2 ok. Takut jugak kalau besi tu patah ke terkoyak ke sebb regang sana sini kan. So far, alhamdulillah. Tak da masalah. Perfecto!! Kalu ada rosak pun, tak risau. LIFE TIME WARANTY tu..hehe..Best2. Tak sabar tunggu rosak. Nak tengok service dia betul ke tak.hehe.(Boleh plak camni kan.sabar jelah.hehe).

Tak sabar nak tunggu ape lagi kebaikan yang saya dapat nanti.Sebab, terlalu banyak kelebihan yang kita akan dapat dengan pemakaian PB secara berterusan ni. Kawan2 pun boleh cuba pakai. Mesti tak menyesal. Especially untuk kawan2 yang sama macam saya, baru lepas bersalin. Kita mesti nak nampak cantik luar dan dalam di mata suami kita kan? Sebab itulah saya beli. Tapi yg muda ke, tua ke pun boleh pakai. Takda halangan pun. Don worry ya?Ha..lagi perfect kalau makan Herba Maharani sekali. SURE puas hati. Sebab saya pun makan sepanjang berpantang dan dah dapat hasilnya..(Rahsia.hehe.Nanti saya cerita ye).

Note : Mood seronok sebenarnya..Sebab tu nak share dengan kawan2.hehe..adios! 






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...