Wednesday, October 12, 2011

Kelebihan Herba Maharani

Sebelum ni saya ada bercerita tentang tempoh berpantang dan saya ada selitkan tentang penggunaan Herba Maharani kan? So, sini saya nak brief sikit ape yang menyebabkan saya tertarik untuk menggunakan Herba Maharani ni..

Tengah surf corset masa tu, terbaca tentang satu testimonial yang berpantang hanya makan Herba Maharani dan pakai corset Premium Beautiful jek! Wah, simple as that?Jadi, saya pun terus search tentang Herba Maharani ni.

Last2, jumpa satu blog ni..Ni sedikit detail yang saya petik dari blog tu. Tapi kawan2 boleh je klik dekat link tadi tu untuk lebih lanjut atau kalau berminat nak beli.

Kehebatan Herba Maharani

Pengambilan yang teratur dan berterusan amatlah digalakkan.

  • Menyelesaikan masalah haid tidak teratur
  • Menyelesaikan masalah senggugut, keputihan & kekuningan
  • Anti bakteria ( sekitar faraj )
  • Melegakan sakit pinggang, sendi & lutut
  • Melegakan migrain & angin dalam badan
  • Menguatkan hati & buah pinggang
  • Melegakan asma
  • Baik untuk pesakit diabetes ( kencing manis )
  • Menghilangkan bau mulut ( terutama waktu bangun pagi )
  • Menyelesaikan masalah buasir kecil
  • Merangsang hormone estrogen, progesterone & androgen ( hormone seks )
  • Memberi kebahagiaan kepada pasangan
  • Kesuburan & awet muda
  • Mencantik, menegang & melicinkan kulit
  • Menaikkan seri muka
  • Menegangkan payudara
  • Menghilangkan kelesuan & muka pucat
  • Melambatkan proses monopouse
  • Menghilangkan perpeluhan pada waktu malam
  • Menguatkan antibodi / imunisasi
  • Melancarkan peredaran darah
  • Amalan semasa pantang ( bersalin )
  • Menambah darah selepas bersalin
  • Menguatkan otot-otot rahim & peranakan
  • Membanyakkan pengeluaran susu badan selepas bersalin
  • Menghilangkan urat timbul
  • Mengimbangi tekanan darah
  • Meningkatkan kecerdasan minda
Actually, mana2 yang saya highlight kan tu la yang membuatkan saya tertarik nak guna Herba Maharani..Sepanjang berpantang, saya makan habis 3 kotak..Kotak pertama, saya makan 10biji sehari..Masuk kotak kedua, saya rasa confident yang baby saya dah bebas dari jaundice, saya makan 15biji sehari..Dan terakhir kotak ketiga, saya makan 25biji sehari..ngam2 44hari saya makan. Actually nak beli lagi kotak kelima, tapi nak tunggu period datang.

Kesan pada saya?

Minggu pertama makan, adik saya datang ke rumah. Dia tegur saya..Along ni pakai bengkung ape. Cepatnya punggung tu pejal? Tak macam orang lepas bersalin pun. Macam anak dara adalah.I was like..Eh,mana ada pakai bengkung. Bekas operate pun belum sembuh..Wah,betul ke ni?hehe.Saya pun tengok cermin, em..ni mesti sebab Herba Maharani. Sebab saya tak makan pape dan pakai ape2 lagi awal2 ni kecuali Herba Maharani.

Then, yang saya perasan..sepanjang berpantang saya selalu dikejutkan oleh my little girl untuk breastfeed. Selalu pukul 1pagi, 3pagi dan 5pagi..So,memang tak cukup tidur la senang cerita. Then, pukul 6.30pagi saya bangun untuk minum hot milo & mineral sebab terlalu haus. Bila kita breasfeed baby, senang rasa haus dan lapar. Lepas tu saya akan cuci CD baby, sidai dan kemas2 tempat tidur..Tup2 dah pukul 9pagi..Pukul 9.30pagi saya mandi dan selepas tu mandikan baby pulak..Main2 dengan baby, dah pukul 11.30pagi..Baby pun dah tidur. Tapi saya??Tak tidur pun. Tapi, badan rasa segar jek. Tapi, dengan surfing internet lagi lah bulat mata saya sampai ke malam semula.hehe.

Setiap pagi sy rasa badan segar walaupun tengok dekat cermin, mata lebam semacam.hehe. Orang kata, bila baby tidur kita kena tidur. Bby bangun, kita boleh jaga dia..Tapi saya tak boleh. Kalau baby tidur, saya pun tidur alamatnya bila baby bangun, saya masih jugak tidur.haha..Sebab dah 2kali saya tidur ikut baby time petang. Lepas tu tak boleh bangun..Bila bangun, terus migrain.hehe. 

Lagi satu, husband saya pun ada cakap time berpantang ni saya nampak berseri sikit. Harap2 nya betul la kan.hehe. Apa2 pun, itu lah yang saya suka sangat dengan Herba Maharani..

Kalau nak dapat kesan yang lebih kena la guna berterusan kan..So, saya tunggu kedatangan haid akan datang.hehe..Ni gambar dalam Herba Maharani,pun saya ambil dari blog Kak Su..hehe.


Sumber http://herbamaharanibfw.blogspot.com





Sumber http://herbamaharanibfw.blogspot.com




Sumber http://herbamaharanibfw.blogspot.com

So, kawan2 yang berminat, cuba la Herba Maharani ni. Actually tak rugi pun. Betul tak? Kita cuba mana2 yang sesuai. Insyaallah ada kesan yang baik pada kita.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...