Tuesday, June 5, 2012

Motivation


As Salam, Hi kawan2..

Dalam apa jua keadaan, kita perlu dimotivasikan untuk lebih fresh ! bersemangat ! Dan dengan cara ini akan membuatkan kita berfikir lebih luas dan terbuka. Percaya tak ? Trust me..When we are too busy working, sometime kita hilang energy dan mood untuk berkerja. 

Now, Syik nak share ayat2 perangsang yang membangkitkan semangat kita semua tak kira la kita study ke, bisness ke, kerja ke, housewife ke..Semua orang perlu refreshkan diri.

SO, LET'S START !! (Petikan dari Dr. Azizan Osman)


"Wang memang tidak boleh membeli kebahagiaan, tapi, tanpa wang, rumah tangga boleh berantakan."


"The Power of Gratitude" - "Kuasa Bersyukur"..... Allah swt banyak kali menyebut di dalam Al-Quran ttg prinsip bersyukur ini dan betapa kasihnya Dia kpd mrk yg sentiasa bersyukur..... Bersyukur krn kita masih bernafas dan berpeluang melakukan apa yg kita lakukan, bersyukur krn segala nikmat yg diberiNya tanpa syarat.... Samada kita ingat Dia atau tidak. Bersyukur atas segala pemberianNya. Dlm Al-Quran ada disebut ttg barangsiapa yg bersyukur dgn nikmatKu....kata Allah swt, nescaya Aku akan tambah lagi! Caranya adalah selain mengucapkannya adalah dengan menunaikan solat, melakukan apa yg disukaiNya dan meninggalkan apa yang tidak disukaiNya. Kita juga perlu menzahirkan kesyukuran kpd sesama manusia yg memberi kpd kita spt suami/isteri, ibu/bapa, bos/ staff dll.

Sebab itulah ini adalah prinsip yg paling penting di dalam hidup serta secara tidak langsung ianya akan memberikan anda Keberkatan di dlm apa yg anda lakukan! 


"The Power of Giving". What you give, you'll see it coming back more in your live! Anda beri positif, Insya-Allah malaikat mencatit positif dan Allah set akan balas balik dengan berlipat ganda positif serta merta.... Anda beri negatif, malaikat pun catit dan dibalas dengan negatif kembali serta merta.... Allah swt Maha Adil & Maha Menguasai Segala Sesuatu.


Org yg gagal, mrk akan letakkan masalah sebagai satu masalah dan anda blh dengar mulut mrk dipenuhi dgn masalah!
Org yg berjaya, mrk berckp ttg bagaimana mrk blh mencari jln/ strategi utk melakukan atau capai apa yg mrk ingin capai dan bagaimana utk mengatasi masalah! 


Minda kita lebih mudah terima mesej dalam bentuk gambar. Kekuatan imaginasi ttg apa yg kita inginkan memudahkan kita mencapainya dgn izinNya. Pilih gambar setiap benda/perkara yg kita inginkan & cipta dreamchart anda!


Sekiranya kita tidak memilih untuk menjadi bahagia, sihat, kaya, berjaya dan berkat.... Bayangkan apakah pilihan yang kita ada? Kemiskinan adalah menghampiri kekufuran. Kenapa miskin? Bukan salah takdir. Kenapa banyak hutang dan sentiasa kesempitan? Bukan salah takdir..... Sebab tidak ada.... Ilmu, Mentor, Sistem dan Kuasa Tindakan.


Jangan cuba lalui jalan-jalan ke arah membina diri, kekayaan & kejayaan bersendirian. Dapatkan mentor, ilmu dan sistem yang betul,berkesan, cepat, tepat serta mudah supaya ianya menjimatkan masa, tenaga dan wang ringgit. 'Langgar dinding' sekali tak pe, dua kali pun acceptable, tapi kalau dah 18 kali langgar dinding yang sama? Faster you learn, Faster you earned.


Biarlah apa orang lain kata,JGN GIVE-UP!Apa yg penting?Selain kerjasama?Kita tahu apa niat kita, kita tahu kita boleh add-value dan menyumbang kpd kehidupan ramai org. Semoga hati kita tunduk,ingat kebesaran Allah swt. Bersyukur atas nikmatNya dgn hati, lisan serta perbuatan.Semoga kita dan ibu bapa kita dirahmati, diberkati, diampuni serta mencapai kebahagiaan, kesihatan, kekayaan dan kejayaan di dunia dan akhirat.


Org yg "luar biasa" adalah mrk yg mempunyai kemahuan utk bangkit dgn pantas bila mrk "jatuh" atau diuji dgn M.E.S.T.I. -Osman, Azizan-


Come on! Up your energy! Lebih tinggi tenaga emosi anda, lebih mudah anda capai apa yang anda inginkan! Fokus apa matlamat yang anda ingin capai, target dengan jelas dan dapatkan dia SEKARANG! - Azizan Osman


Apa yang anda fokuskan dan Insya-Allah lebih banyak lagi ia datang kepada anda! Fokus kejayaan? Banyak lagi kejayaan kepada anda! Fokus kekecewaan? Byk lagi perkara yg mengecewakan akan dtg kpd anda! Naudzu billah! Kesimpulannya ialah fokus apa pencapian atau kejayaan anda walaupun ia kecil dan bersyukur serta berterima kasih di
atas pencapaian tersebut walaupun kecil! Small success will attract bigger success! -DAO-


Kerja ke, business ke, hidup ke, semuanya kena plan ahead! Cuba ambil kalendar dan tengok di mana anda akan berada dari sekarang hingga hujung tahun ni? Apa yag anda ingin capai, apa yang ingin lakukan, di mana anda akan pergi, dengan siapa anda akan tambah ilmu, semuanya kena plan..... Jadi atau tidak, itu kerja DIA. Kerja kita plan, doa dan buat. Tak reti? Belajar! 





Macam mana kawan2 ? Dalam apa jua kerja yang kita buat, kita harus ada matlamat yang jelas,ilmu, mentor dan wajib bertindak! That's what i really love my part time bisness.

WHY?? I will tell you. Just make appointment. 




Asyikin Akashah
013- 755 8782



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...