Sunday, November 27, 2011

Selulit dan Lemak Degil ??

Salam, Hi kawan2


Selulit ?? Em, sebenarnya seseorang wanita sangat mudah untuk dapat selulit ni..TAK PERCAYA?? Kalau antara you all yang tak percaya bermaksud  :

1. Badan you tak ade selulit, maybe tahap metabolisma tinggi.

2. You masih cumel dengan kata lain (kanak-kanak,hehe).

3. Dari dulu sampai la hari ni saiz badan you tak berubah, maintain jek. So, tiada berlaku peregangan kulit akibat penyusutan dan kenaikan berat badan.


Tapi, kalau yang tak percaya tapi memang mengalami masalah selulit ni..Ha, jom kite share sket pasal selulit. Sumber dipetik dari Selulit



Gambar Hiasan


   
  Macam Mana Selulit Wujud?

     1. Etnik
     2. Tabiat pengambilan nutrisi ketika kanak-kanak
     3. Hormon
     4. Baka @ Keturunan


     Selain Itu..

  • Pertambahan berat pada bahagian bawah tubuh disebabkan oleh kelemahan kitaran darah. Masalah kitaran darah sangat biasa di kalangan wanita dan ditandai dengan rasa sejuk tangan dan sejuk kaki. Ia terjadi kerana merokok, keturunan, tekanan dan pengambilan kaffein.
  • Sistem penyaliran dari pembuluh darah dan sistem limfa yang tidak elok. Biasanya keadaan ini terjadi kerana masalah sembab air. Kaki dan buku lali yang bengkak terutamanya ketika panas atau selepas berdiri adalah simptom biasa sembab air. Ia terjadi kerana sistem penyaliran pembuluh darah atau limfa yang lemah atau bengkak (varicose veins), masalah pembuluh darah yang lemah yang diwarisi, sistem limfa rosak atau penyakit yang menyebabkan saluran limfa halus, kelemahan sistem limfa yang diwarisi atau tekanan.
  • Memakan makanan berkalori secara berlebihan adalah penyebab utama pembentukan selulit.

     Apa Perlu You All Tahu ?


     Adalah dianggarkan hampir 90% wanita mempunyai masalah selulit. Gemuk atau kurus, kedua-duanya tidak dapat lari daripada masalah ini. Selulit sering muncul pada bahagian paha dan punggung. Ia terhasil daripada gumpalan lemak dan cecair. Biasanya ia berbentuk jaringan nipis yang mudah dilihat dan boleh disentuh. Kontraksi dan juga penyusutan serat membuatkan kesan selulit ini akan lebih ketara. 






Berapa teruk rupa selulit anda bergantung kepada berapa banyak lemak dan cecair yang terkandung di dalam bahagian itu. Jika tubuh anda kurus atau menggelebeh, selulit akan lebih mudah dilihat. Sebenarnya melawan selulit memerlukan banyak usaha.

Di sesetengah bahagian selulit terbentuk, ia seakan ‘tersumbat’ (blockage). Misalnya di kawasan pinggul. Senaman memiliki impak kecil untuk menyingkirkan lebihan lemak itu. Diet pula membuat berat badan seseorang susut tetapi tidak untuk bahagian tersumbat itu.





 Susut berat badan membuatkan pipi kelihatan cengkung, payudara mengendur dan bahagian atas tubuh seakan mengecil tetapi bahagian pinggul masih kekal begitu. ia penanda bermulanya ‘lingkaran sebab akibat’ (vicious cycle). 

Lingkaran sebab akibat bermaksud, kerana merasa tiada perubahan, wanita kembali makan mengikut sesuka hati dan berat mereka bertambah berganda berbanding sebelum berdiet. Cubaan menurunkan berat badan yang bersifat ‘on-again’ dan ‘off-again’ sebenarnya meningkatkan lagi beratnya. Penambahan berat menyebabkan risiko terhadap penyakit kardiovaskular terjadi, tekanan darah tinggi, sakit jantung dan diabetes.

Taburan lemak pada tubuh wanita dan lelaki juga berbeza-beza (sex-specific fat distribution). Secara purata, perempuan lebih banyak lemak dan ia ditunjukkan menerusi “gynoid pattern collection”, iaitu tertumpu di paha, punggung, pinggul dan dada. Lelaki pula, lemak terbentuk di “android pattern collection” yang tertumpu di perut dan dada.

Kalori yang bertukar menjadi lemak dan berada dalam lapisan dalam kulit sukar tidak boleh dibuang sepenuhnya menerusi pembedahan. Sedut lemak juga menelan belanja yang besar dan ia hanya untuk mereka yang sihat. Bagaimanapun, jika anda mahu cantik, sanggup berbelanja besar dan mahu mencuba, tepuk dada tanyalah selera.



Apa Perlu Lakukan Untuk Atasi Selulit ?







Mahu atau tidak, anda perlu menerima hakikat bahawa senaman adalah paling penting untuk menyingkirkan selulit. Senaman yang dilakukan secara konsisten boleh mengurangkan peratusan selulit yang ada pada tubuh anda. 

Namun, tidak ramai yang mampu melakukan aktiviti senaman sekerap mungkin. Tiada kesempatan atau pun 'BERAT' (Malas!hehe.)..BERITA BAIK UNTUK YOU ALL SEMUA ESPECIALLY SYIK!! Teknologi FIR hari ini yang digunakan dalam Premium Beautiful dapat menyelesaikan masalah you all ! Yeay!! 

Tidakkah you all rasa beruntung hanya dengan memakai PREMIUM BEAUTIFUL, selulit dan lemak degil dapat dihapuskan?? 





Sambil you all bekerja, Premium Beautiful juga bekerja untuk you all. Sambil you all berjalan, Premium Beautiful cepatkan lagi proses pengurusan badan you all. Sambil you all baring tengok TV, Premium Beautiful juga bantu you all. TAK NAK KE ? Bukan ke kite suka pada yang BERKUALITI, MUDAH, BERKESAN DAN TIDAK MEMUDARATKAN??






DENGAN SYARAT!! Pakai FULLSET Premium Beautiful secara konsisten & minum air dengan banyak. Mudah kan? So, dapatkan 1 set Premium Beautiful SEKARANG !!





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...