Thursday, January 26, 2012

Why this Bisness?

Salam, semua.


Dalam banyak2 bisness, kenapa saya pilih bisness Premium Beautiful? You all yang tak tahu or yang tahu tapi tk kenal dengan mendalam bisness ni mesti terasa nak tahu kn? Saban hari makin ramai yang berjaya dalam bisness ni. Kita hanya melihat,tapi orang lain dah merasa macam2 kejayaan.


Kenapa kita cuma MELIHAT?? Sebab TAKUT..Takut kena TIPU. Takut nanti GAGAL. Takut nanti orang tak nak beli. Takut DITINGGALKAN..Takut nanti HUSBAND MARAH. Takut nanti buat bisness HANGAT2 TAHI AYAM. Takut nanti FAMILY MARAH. Semuanya sebab TAKUT !! Takut ! Takut! Takutt!!

Tak salah kita BERHATI2, tapi jangan sehingga terlalu TAKUT untuk merubah kehidupan kita kepada yang lebih baik..Dalam bisness ni, terlalu ramai yang dah berjaya. Kita dikelilingi oleh rakan2 bisness yang positif. Sentiasa bantu membantu.

Pernah tak kawan2 terbaca ungkapan ni :

Sesuatu perubahan bermula daripada diri kita sendiri. Mulakan perubahan tersebut dan jangan tunggu orang lain berubah atau bertindak terdahulu daripada kita.'

'Small little steps of success will lead to more bigger achievement & success! '

'Matlamat biar besar tetapi perlaksanaan biarlah step by step kecil tetapi konsisten sehingga mencapai kejayaan yang besar.'

'Success leaves track by successful people. If u follow the same track, u'll have to be successful! '

Saban hari, tanggungjawab kita makin tinggi. Dari berdua, kini bertiga..berempat..mungkin akan bertambah lagi. Tapi perasan atau pura-pura tidak perasan kah you all yang tangga gaji kita macam mana? Kite kejarkan kenaikan gaji yang hanya setahun sekali di mana kenaikannya tidak la setimpal dengan keringat kita siang malam ikhlas bertungkus lumus kerja. Betul? 

Yang bernasib baik beruntung lah you all..Kita sendiri sedar yang harga barang bukannya naik setahun sekali..Tapi naik berkali2 setahun. Dan bukan hanya satu barang yang naik, klu boleh semua barang pun nak naik harga. Dari sekecik2 barang (gula) sehingga lah yang besar2 gedabak (rumah). Setuju? Tapi kita macam mana??

Sejak bujang lagi sy dah terpikir, ape part time yang bleh bntu sy generate side income yg boleh bantu diri sendiri & family. Kerja hakiki dah sememangnya masa sangat2 tight. Nak buat part time job kt luar yg sama bidang?NO!!Better sy tidur kat rumah. Serius! Dah seharian menghadap drawings, komputer..nak suruh menghadap benda alah tu smpai lewat pagi??No! 

Sampai la sy jumpa bisness ni. Kenapa bisness ni? 

1) PRODUK

1st, bila sy teliti keunikan Premium Beautiful ni secara peribadi tanpa dipengaruhi oleh orang lain. Saya terpikir..Dalam banyak2 barang sy dah beli. Tak kira la paling mahal atau pun murah. Tak pernah pulak tertera perkataan 'LIFETIME WARRANTY'..



Bukan tu sahaja. Juga merupakan customer choice..'SUPERBRAND' dari tahun 2007 sehingga sekarang!



Then, Premium Beautiful ni mempunyai FIR (Far Infrared) yang direkacipta 70% untuk KESIHATAN dan 30% untuk KECANTIKAN. Hanya dalam 1 CORSET!! JIMAT TAK?? 


2) COMPANY


Company dah tersenarai dalam MAIN BOARD BSKL. Maksudnya, company ni sudah kukuh,stabil dan terjamin. Bukan mudah untuk berada dalam MAIN BOARD BSKL.

Boleh refer sini www.bursamalaysia.com




Mendapat Anugerah "KECEMERLANGAN PERNIAGAAN BERETIKA 2010/2011" daripada KPDNKK.


1. Pengiktirafan daripada KPDNKK syarikat yang beroperasi 10 tahun tanpa hutang. 

2. Renew licence 5tahun sekaligus.

3. Pengiktirafan daripada Kerajaan "Syarikat Harapan Kerajaan 2010-2012", melahirkan ramai Usahawan Jutawan melalui syarikat ini.



Merupakan satu-satunya network company di Malaysia yang mendapat 4 tahun berturut-turut anugerah syarikat "Best Under a Billion" daripada Forbes Asia... (2007-2010).


3) MENTOR



Very inspiring person CDM Kak Ana & CDM Abg Lan.



Dari seorang yang biasa,kini adalah..
Malaysian's top young millionaires/multimillionaires!!


JUGA !!



CDM Hanis Haizi .

Dari seorang suri rumah sepenuh masa,kini..


A successful online business woman,
Premium Beautiful *Top Agent !!

CDM Hanis berjaya menggenggam income bulanan mencecah RATUSAN RIBU RINGGIT dengan hanya membuat bisness online ini dalam masa 2 TAHUN sahaja.


VERY IMPORTANT IS :

1. Be in the right Group
2. Be with the right leader
3. Follow whatever leader do.
4. You will achieve your dream!!

Renungkan lah ungkapan ini agar kita sedar bahawa peluang keemasan itu sebenarnya sudah berada di depan mata. Hanya kita yang perlu bertindak bijak atau melihat sahaja ianya pergi.


'Semuanya bermula daripada minda kita. Jika kita pilih untuk gembira dan positif, maka tarikan akan berlaku yang bakal menarik lebih banyak kegembiraan dan perkara yang positf dalam hidup kita Insya-Allah! The choice is in your head!' -Marketing Power.


'Salah satu kunci kejayaan selain daripada ‘fokus’ adalah Kuasa Tindakan. Lebih pantas kita bertindak, lebih cepat kita akan nampak hasilnya. Takkan sama jika kita telah menanam benih durian 10 tahun dahulu dibandingkan mereka yang baru hendak tanam esok.'- Marketing Power.


'Kejayaan seseorang itu bagi saya adalah bukan setakat kejayaan pada dirinya malah ia juga adalah kejayaan yang memberi perubahan kepada hidup orang lain. '-Marketing Power.


'Bila kita berguru dgn guru silat yg mmg sah terbukti guru silat, jgn tanya byk sgt kenapa nak ada kuda-kuda, kenapa nak gerak mengiring, kenapa nak bawa gayung ke kuali ke.... Sbb itu semua buang masa kita! Dia dah terbukti bagus, kita kena buktikan pula yg kita bagus sebagai anak murid. Jgn byk tanya tapi follow dan buat, lps tu baru tanya!'-Marketing Power.


'Seseorang itu hanya akan hidup luar biasa bahagia, sihat, kaya, berjaya dan berkat jika minda dan hatinya bersungguh-sungguh menginginkannya dan bersedia untuk buat apa yang orang berjaya buat untuk berjaya.'


Tindakan kita hari ini mencorak masa hadapan kita. Ramai yang merebut peluang keemasan ini dan berjaya. 

Tapi kita,Bila??



013-755 8782
Syik Akashah


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...